GÖRDÍTHETŐ ÁLLVÁNY

A gördíthető állvány innovatív tömbös tárolás lehetőségét kínálja.

Nagy mennyiségű iratanyag, apró alkatrész elhelyezésére szolgál. Ezeknek a termékeknek az eltárolása során, amennyiben szinte tömbösen szeretnénk kihasználni a rendelkezésre álló területet a legmegfelelőbb megoldás a gördíthető állványrendszer. A gördíthető polcos állványrendszer elemei, a nagy teherbírású alvázak, és a mozgatni kívánt polcos állványrendszer.

A gördíthető állványrendszer tervezéskor az első szempont, a telepítendő terület födémterhelhetősége. Kisebb problémával nézünk szembe, ha Ügyfeleink a földszinten, vagy a pincében szeretnék gördíthető állványrendszer igényüket megvalósíttatni. Új épületek tervezésénél érdemes figyelembe venni a gördíthető állványrendszerek kialakításából származó födémterheléseket. Amennyiben a tervezés és az építés folyamán az erősített födémszerkezet kialakításra kerül, úgy a gördíthető állványrendszert akár az épület emeleti szintjén is kialakíthatjuk.

Kérjen díjmentes helyszíni felmérést, tanácsadást: info@raktech.hu

Felmerülő kérdés esetén hívhat is minket: +36 (1) 700 40 26

Ennél a megoldásnál a teljes blokkok egyszerre egy hajtókarral is mozgatható (nem szükséges a szakaszolás). A hajtás mechanikus erőhatárolóval szerelve.
Kézi mozgatású, gördíthető rendszer. Minden hajtás mechanikus retesszel lehet ellátni az összezárás elleni védelem miatt.

A tökéletes működés szerves része a gördíthető alvázak sínrendszere. A támasztó-, és vezetősíneket padlóra rögzítik, a precíz szintezés után. A gördíthető polcrendszer sínjeit telepíthetjük korábban kialakított padlóra és megfelelő előkészítés esetén padlóba süllyesztve is.

A polcrendszer mozgatását az építmény homlokoldalán elhelyezett hajtóműház biztosítja. Nagyobb terhelések esetén, a hajtóművet különféle áttételekkel láthatjuk el a könnyedebb mozgatás érdekében.
A gördíthető állvány alvázait szorosan egymásmellé lehet gördíteni, a tömbös tárolás lehetőségét kihasználva. Igény esetén a felépítmény homlok- és hátoldalai lezárhatók, megfelelő színre porszórt borítólemezekkel vagy bútorlapokkal. Az egymás mellé felsorakoztatott egységeket zárható kivitelben is készíthetjük, ha igény a minden irányból zárt gördíthető polcos állványrendszer.

Gördíthető alvázegység: – a gördíthető állvány mozgathatóságát biztosító egység. A mozgatás lánc és lánckerekek segítségével valósul meg. A mozgatás két fő eleme a sínrendszerbe épített padlólánc és ebbe illeszkedő lánckerék, mely csapágyazott tengelyen nyugszik a mobil alvázba szerelve, melyek síneken mozognak.

A kerékpárok számát a felépítmény terhelése és az alváz hosszúsági méret határozza meg. Az alváz két szélső peremes kerékpárja (mely kúpos kiképzésű) biztosítja  az alváz feszülés nélküli haladását. A kerekek, illetve a sínek távolságát a gördíthető alváz hosszúsági mérete határozza meg. A hajtás, lánccal és lánckerekekkel továbbítódik. Minden kerék rendelkezik tengelyirányú állíthatósággal melyek beállítása az alváz sínre való helyezése után történik. A mozgatóegységek és az alváztest közötti kapcsolat, lemez csapágyház és csapágy  kapcsolattal, csavarkötés segítségével történik. Megkülönböztetünk fix és gördülő alvázakat. A teletelepített rendszer alvázai között összezárt állapotban 50 mm távolság van (a gumi távtartó). Az alváz felületvédelme: beltéri porlakkal porszórt RAL 7035 világos szürkére strukturált, vagy horganyzott bevonattal van ellátva.

Vezetősínek: – az alvázak kerekeinek megvezetésére szolgáló egység. Nagy jelentősége van az alvázak könnyed hajtásában és esztétikus kivitelében, ezért a sínezés nagy körültekintést igényel. A gördíthető állványrendszer sínjeinek kivitelét tekintve porszórt, az alvázzal megegyező színű. A sínek mindkét végén gumiütközővel vannak ellátva, melyek megakadályozzák az alvázak sínről való legördülését.

A sínrendszer elemeket a padlóba szükséges süllyeszteni, az akadálymentes közlekedés biztosításának érdekében. Másik megoldás, ha gördíthető polcrendszer sínrendszerét a meglévő padozatra kívánjuk elhelyezni.

Botlás veszély megakadályozása: a lefektetett sín mindkét oldalára botlásgátló átmeneti lemezeket fektetünk, ezzel elkerülhetők, az esetleges botlásból származó balesetek. A botlásgátlók telepítése után akár iratszállító kocsit is alkalmazhatunk az alvázak között végzett munkához.